The Nativity figurine closeup photography

Uitnodiging Jongerenontmoeting / Meeting Young people

14 januari 2024

Jongeren van 18- 30 jaar zijn van harte uitgenodigd voor onze bijeenkomst op zondagmiddag 14 januari. Pastor Paulus Tilma en pastoor Henri ten Have willen met jullie de beroemde levensgrote kerststal bezoeken in de St Jans kathedraal in Den Bosch. Deze kerst is het precies 800 jaar geleden is dat de heilige Franciscus van Assisi de allereerste kerststal opzette, en de kerststal in Den Bosch staat dan ook in het teken van hem. Het is de laatste dag dat je deze beroemde kerststal kunt bezoeken. De pastoor van de kathedraal, plebaan Vincent Blom is bereid onze groep zelf rond te leiden. Als je meedoet wordt je dan ook om 14.30 verwacht bij zijn huis, de plebanie, Choorstraat 1 in Den Bosch. Graag op eigen gelegenheid naar Den Bosch gaan, of op onderlinge afspraak. Pastoor ten Have vertrekt met een auto rond 13.00 uur vanaf de O.L.Vrouwekerk in Apeldoorn, laat het hem weten als je wilt meerijden. Na het bezoek aan de kerststal gaan we naar de pastorie van Twello, Kerklaan 18. (Het is daarom het handigst om met de auto te gaan) Daar bidden we rond 17.30 -18.00 uur de Vesper en gaan we samen eten. Je kunt uiteraard ook je deelname beperken door ofwel alleen het Den Bosch of het Twello-gedeelte bij te wonen.

We stellen er prijs op als je laat weten of je komt, zeker als je meedoet met het eten, en ook i.v.m. bepaalde diëten. Dat kun je laten weten via leden@franciscusparochie.com

People between 18 and 30 years are cordially invited for a meeting on Sunday the 14th of January. Father Paulus Tilma and Father Henri ten Have invite you to visit the famous life size Nativity Scene in St Jans Cathedral in Den Bosch. This nativity scene pays extra attention to the fact that St Francis of Assisi exactly 800 years ago created  the first Nativity scene. Sunday the 14th is the last opportunity to see it. The parish priest of the Catedral will personally guide us. There we start at 2.30 pm at his house, the presbytery Choorstraat 1 in Den Bosch. Please organize your own transport, preferably by car, together with others. After having visited the Nativity scene you are invited to come to the presbytery in Twello. There we will pray vespers (evening prayer) at about 5.50 – 6.00 pm and have a dinner. Of course you are also welcome to join either to visit only Den Bosch or only Twello. Please inform us if you are willing to participate, and if you have a diet via leden@franciscusparochie.com