volunteer, hands, voluntarily

Vrijwilligers

Welkom
‘De Sint Franciscusparochie, dat zijn wij!’ Samen maken we de kerk. Heel veel klussen en activiteiten worden gedaan door en in samenwerking met vrijwilligers. Het is ons streven om met elkaar een levendige geloofsgemeenschap te realiseren waar kwalitatief goed werk wordt geleverd en waarin de rooms katholieke traditie op eigentijdse wijze tot uitdrukking mag komen.

Het parochie bestuur heeft de vrijwilligersnota aangenomen. In deze beleidsnota is een visie op vrijwilligerswerk geformuleerd als ook de voorwaarden waarin vrijwilligers optimaal en in een goede en plezierige sfeer kunnen functioneren. De praktische regelingen die uit dit beleid voortkomen zijn in deze wegwijzer voor u op een rijtje gezet.