Pastoraatsgroepen

De pastoraatsgroep is het aanspreekpunt voor parochianen in lokale gemeenschappen. In onze parochie heeft (bijna) elke gemeenschap een pastoraatsgroep. Dat is een groep vrijwilligers die regelmatig samenkomt en de link is tussen het pastoraal team en de parochianen. Ze organiseren activiteiten en werken samen aan een kerk die missionair en nabij is. Op deze pagina stellen diverse pastoraatsgroepen zich voor en vertellen ze wat ze doen en hoe ze te bereiken zijn.

Pastoraatsgroep Apeldoorn

De pastoraatgroep van de locatie Apeldoorn kent een actieve en toegewijde groep vrijwilligers. Zij zijn het klankbord en de oren en ogen van het pastoresteam in de Onze Lieve Vrouwekerk aan de Hoofdstraat, vlakbij het station.

Als pastoraatsgroep is onze taak om:

• regelmatig te overleggen met het pastoresteam;
  • overleggen met vrijwilligers binnen de kerk en de parochie;
  • als klankbord te fungeren voor het pastoresteam;
  • activiteiten te organiseren (lezingen, startzondag en het kerst event;
  • en mee te denken in ontwikkelingen in kerk, parochie en wereld.

Onze werkwijze:

• wij komen bij elkaar eens in de zes weken met het pastoraatsteam;
  • wij voelen ons verbonden bij de kerk en dit willen in de activiteiten willen uitdragen;
  • wij zijn creatief, coöperatief en teamplayers.

Meer informatie?

Nadere informatie kunnen wij geven voor of na een viering, of via het mailadres: pastoraatsgroepapeldoorn@franciscusparochie.com