Overlijden

Bereikbaar op:

Maandag t/m vrijdag van 11.00 – 18.00 uur

Zaterdag en zon- en feestdagen van 11.00 – 12.00 uur en van 16.00 – 18.00 uur

Afscheid nemen na het overlijden van een dierbare is altijd een emotionele periode waarin vele keuzes gemaakt moeten worden. Het is mogelijk dat het afscheid via de kerk plaatsvindt, of dat het door de eigen familie of door de uitvaartondernemer wordt verzorgd. Via de kerk houdt in dat een voorganger vanuit de parochie het afscheid in de kerk, crematorium of in de aula van het uitvaartcentrum verzorgt.

Wanneer de familie dit op prijs stelt en dit zelf rechtstreeks aangeeft aan de parochie:
* Wordt de klok geluid bij de kerken waar dit gebruikelijk is;

* Wordt de overledene in de weekendviering bij de voorbede genoemd en zal er een kaarsje  ontstoken worden;
* Wordt er een kruisje gemaakt, dat later aan de familie wordt gegeven;

* Wordt hij/zij in de kroniek vermeld. (op de locaties waar een kroniek wordt bijgehouden);
* Wordt 2 november met Allerzielen de familie uitgenodigd om bij de herdenking in de kerk aanwezig te zijn;

Als u prijsstelt op deze manier herdenken kunt u als familie contact opnemen met de parochie. Als er geen contact is gelegd met de parochie gaan we er van uit dat u het bovenstaande niet wenst.

Wanneer de parochie alleen een rouwkaart of bericht van overlijden heeft ontvangen, maar verder geen andere wensen heeft ontvangen, zal er in de weekend viering een kaarsje gebrand worden en de naam van de overledene worden genoemd.