Jaarprogramma 2024-2025 voor jongeren

Het jaarprogramma voor 2024-2025 van Jong Aartsbisdom (JA) is bekend. “Het komende seizoen staat in het teken van het Jubeljaar en ons programma zit als vanouds weer lekker vol,” zo laat jongerenwerker Sarah Mijhad weten. “Zo komen we op de diocesane WJD in Arnhem samen met onze aartsbisschop kardinaal Eijk. We zijn present op de tweede editie van de vernieuwde KJD in Ede. En er is in januari een WJD@Home, al is de locatie nog even een verrassing…”

Voor wie meegaan op bedevaart naar Rome met de jongerenreis organiseert JA een dag ter voorbereiding en om elkaar te leren kennen. “Verder lijkt het ons een mooie nieuwe traditie om voortaan ook met jongeren naar de Chrismamis te gaan, dus dat staat ook op het programma,” aldus Mijhad. “We eten die dag gezellig samen en misschien is er dit jaar ook wel tijd voor catechese. Het is een prachtige mis, zo aan de vooravond van het Paastriduum. Zeker een aanrader.”

Ze vervolgt: “En we hebben nóg iets nieuws dit jaar: JA ontmoet… We zijn uitgenodigd in de parochies van Vleuten en Almelo om langs te komen en elkaar te ontmoeten. De parochies bedenken zelf het programma, dit keer is het JA team te gast bij de lokale jongerengroep. Wil je dat we ook in jouw parochie langskomen? Stuur ons een uitnodiging!

Ook de vormelingen en misdienaars en acolieten worden dit seizoen niet vergeten. De Tarcisiusdag is zaterdag 5 oktober in Nijkerk (klik hier voor meer informatie en aanmelden) en op zaterdag 17 mei staat de Vormelingendag gepland voor vormelingen uit alle drie de vicariaten.

“Wil je een poster ontvangen om op te kunnen hangen in jouw kerk of parochiehuis? Een ansichtkaart om iemand anders uit te nodigen ook naar deze activiteiten te komen? Een boekenlegger om uit te delen en zo ons programma kenbaar te maken? Stuur mij dan een e-mail (vergeet niet je adres te vermelden!) en het komt per post naar je toe!,” zo roept Sarah Mijhad op.

Klik hier om de Jaarkalender te downloaden

Bron: www.jongaartsbisdom.nl