Oecumenische viering

8 oktober 2023, 09:30 uur

Oecumenische viering over “De kring om Jezus, een maatje groter” in Nijbroek

Zondag 8 oktober is er een oecumenische viering in de Dorpskerk van Nijbroek, aanvang 9.30 uur. Deze viering is voorbereid door de werkgroep Oecumene, waarin vertegenwoordigers zitten van diverse P.K.N-gemeentes en de RK-parochie uit Nijbroek, Terwolde, De Vecht en Beemte-Broekland.

Medewerking wordt o.a. verleend door de Christus gemengde Zangvereniging Oefening en Stichting o.l.v. Lucas Dalhuisen en diverse voorgangers. Voor de kinderen is er oppasdienst en een Kindernevendienst.

Het thema van deze dienst is: De kring om Jezus, een maatje groter, naar aanleiding van het Bijbelverhaal hoe een buitenlandse vrouw eerst buitengesloten is, maar daarna toch mag profiteren van de kracht van Jezus (zie Mat. 15:21-31).

Na afloop is er ruimte in Dorpshuis de Arend om elkaar te ontmoeten bij een kopje thee of koffie en limonade voor de kinderen. Iedereen is van harte welkom!