Kerstzang Inloopmiddag Martinuskerk Twello

17 december 2023, 13:30 - 15:30 uur
Locatie: Sint Martinuskerk Twello

Op zondag 17 december vindt in de Martinuskerk in Twello weer de traditionele Kerstzang Inloopmiddag plaats. Ook nu wordt de Kerstzang verzorgd door drie koren: Het Martinuskoor, het shantykoor De Trossen Los en het koor Stemm-Inn. En dit jaar met een toegift van twee dirigenten die zich als duo zonder koor laten horen.

Het optreden van de koren en de solisten is verdeeld in verschillende kleine blokken. Zo zal er deze middag, net als in voorgaande jaren, veel variatie te horen zijn. Het programma bevat ook een aantal welbekende, traditionele kerstliederen. Die kunnen de aanwezigen tijdens de samenzang vrolijk, uit volle borst en enthousiast meezingen. Het Martinuskoor opent met het bekende Engelse kerstlied The angel Gabriel en brengt weer stemmige en gevarieerde kerstliederen ten gehore, zoals Dorma, dorma o Bambin en Jubilate Deo.

Tijdens hun optreden zullen de solisten drie kerstliederen op hun eigen en fraaie wijze vertolken. Daaronder The silver trumpet.

Het koor Stemm-Inn begint met een vrolijke medley van bekende liedjes en sluit af met het fraaie one candle lights the way. De Trossen Los vertolken enkele Nederlandse en Engelse kerstliederen en laten de aanwezigen tot slot genieten van het bekende we wish you a merry Christmas.

Net als in voorgaande jaren kent ook deze Kerstzangmiddag een zogeheten vrije inloop. Belangstellenden kunnen zelf bepalen wanneer en hoe lang zij aanwezig willen zijn. De aanvang is om 13.30 uur en de zangmiddag eindigt om 15.30 uur. Voor koffie en thee wordt gezorgd. De toegang is gratis. Wel is een vrije gift -tijdens een collecte – ter dekking van de onkosten – natuurlijk zeer welkom.

Mocht u in deze tijd nog meer van stemmige en vrolijke kerstzang willen genieten, dan bent u ook welkom op de kerstconcerten die De Trossen Los verzorgen: op zaterdag 23 december in de Dorpskerk in Twello en op woensdag 20 december in het Boshuis in Klarenbeek. Aanvang beide keren om 20.00 uur.