Kerstwandeling

16 december 2023, 17:00 - 18:00 uur
Locatie: H. Antonius Abt Loenen-Eerbeek

Een wandeling langs wijzen, herders, schapen en engelen, muziek van OLTO, band de Bullits, midwinterhoornblazers, een heraut, een kerststaltentoonstelling in een tuin en een “ik mis je” kerstboom. Een wandeling van kerk tot kerk, te beginnen bij de Protestantse Kerk aan de Beekbergerweg en die eindigt bij de RK-kerk aan de Hoofdweg, waar in de sfeervol versierde kerk de mooie kerststal kan worden bekeken. In het parochiehuis kan daarna nog een gratis versnapering worden genuttigd en even gezellig worden bijgepraat. Met de kerstwandeling onder de titel: “Samen vinden we de weg” kunnen we als dorp, en wie wil ook van buiten het dorp, samen een beetje kerst beleven.

Er kan geparkeerd worden bij de Protestantse Kerk, maar makkelijker is het om lopend of per fiets te komen. Een heraut zet je op weg om de looproute te beginnen en onderweg vindt je allerlei levende wegwijzers en soms een spoor van licht. Voor kinderen is het natuurlijk leuk om mee te lopen met een lampion, maar wel graag zelf meenemen van huis. Tussen 5 en 6 kun je de wandeling beginnen, leuk om ook samen te doen met buren of familie, maar alleen kan ook. Je bent meer dan welkom. Samen vinden we de weg. Een initiatief van beide kerken voor het hele dorp.