Bijeenkomsten 1e communie zijn gestart

1 oktober 2024

Vorige week zijn de groep kinderen die zich voorbereiden op de eerste communie voor de eerste keer bij elkaar geweest. We hebben dit jaar een groep van 15 kinderen.
Na het uitreiken van de map voor de werkbladen en de Bijbel die elk kind krijgt, maakte we kennis met elkaar met een namen liedje.

Daarna zijn we de kerk in gegaan om het verhaal te horen van de 12-jarige Jezus in de tempel. Ook hij kwam als kind in het huis van God zijn Vader, net zoals de kinderen nu. Rondkijken in de kerk met de zoekopdracht ‘waar zie je wat van Jezus’? leverde erg veel ‘vindplaatsen’ op. Beelden, schilderijen, glas in lood. Maar ook het tabernakel, waar de geheiligde hosties worden bewaard.  Dat behoefte wat uitleg en zo beleefde we meteen een eerste kennismaking met het mysterie van het sacrament van de communie en de nabijheid van Jezus daarin.

De kinderen mochten een kaarsje neerzetten op de plek die zij het mooiste vonden en vertellen waarom deze plek.
We hadden een diepzinnige mooie eerste ontmoeting met elkaar en veel blije gezichtjes.

Nog instromen? Dat kan!
Mail naar kindenkerk@franciscusparochie.com
De volgende bijeenkomst is op 23 oktober van 15.00- 16.15 uur.