Wim Bonekamp 90 jaar

16 juli 2024

Afgelopen zondag is onze bijna oudste tuinploeg medewerker Wim Bonekamp 90 jaar geworden, en dus een aanleiding om hem eens in het zonnetje zetten. Voorman Bertus Wolbrink had daarom de Klepel vastgelegd op 1 juli, de familie uitgenodigd, een speech voorbereidt, de tuinploeg en de pastoor geïnformeerd en een cadeau gekocht.

Gevolg : een goed gevulde Klepel en een blij verraste Wim Bonekamp. Wim is sinds 5 april 1995 actief in onze tuinploeg. Bijna 30 jaar dus. Eerst alleen voor het kerkhof onderhoud, later is daar ook de pastorietuin bijgekomen. Op zijn initiatief. Na enige tijd is hij voorman geworden, omdat hij goed met mensen kon (en kan) omgaan, en zijn kennis van alles wat groeit en bloeit.

Voor een beetje werk was Wim nooit bang. In Bussloo was hij al grafdelver, en op ons kerkhof legde hij samen met Henk Wolbrink en Willie Boevenbrink de graven recht. Langzamerhand beginnen de jaren te tellen en is hij voorman af en is hij tot lid van verdienste benoemd. Bij het koffie drinken is hij altijd nog wel aanwezig, want de nieuwtjes wil hij nog wel graag weten.

Pastoor Henri ten Have feliciteerde Wim persoonlijk ook nog, en complimenteerde de hele tuinploeg met het feit dat zowel het kerkhof als de pastorietuin er al jarenlang prima en goed onderhouden erbij ligt.

Wim kreeg van Bertus nog een veegbezem en fles brandewijn overhandigd, als aandenken en cadeau namens de hele groep en hoopte dat Wim nog een lange tijd ieder maandag zal komen koffiedrinken.