Vormsel voor 13+

2 november 2023

De kinderen krijgen als ze in groep 8 zitten een oproep om mee te doen aan de voorbereiding voor het Heilig Vormsel.
In sommige culturen is het gebruikelijker om op latere leeftijd het vormsel te doen. Ook kan het zijn dat door omstandigheden het er op 11-12 jarige leeftijd niet van gekomen is.

Voor deze groep 13 plussers willen we een eigen voorbereidingstraject starten.
Zij bezoeken de middelbare school inmiddels en hun leeftijd vraagt een andere aanpak dan bij 11/12 jarige. Ook het onregelmatige lesrooster vraagt om andere voorbereidingstijden.

Er zullen 3 bijeenkomsten zijn op de zondagochtend (9.30u- 10.45 u) op 14 januari, 11 februari en 21 april in de Onze Lieve Vrouwe kerk. Na de bijeenkomst nemen we deel aan de eucharistieviering aldaar.
In maart/april willen we met deze groep een weekend naar een klooster gaan. Datum en locatie zijn nog niet bekend.

Heeft u een zoon of dochter die 13 jaar of ouder is en wil hij/zij het vormsel doen, dan is dit de kans om mee te doen.

Stuur een mail naar: kindenkerk@franciscusparochie.com of r.van.mulligen@franciscusparochie.com