Vooraankondiging Franciscus dag

12 september 2024
  • 6 oktober
  • De viering is om 10.00 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk te Apeldoorn.
  • Diaconie staat centraal in ontmoeten en delen.
  • Delen met de ander: Voor de kledingbank willen we een inzameling houden van handdoeken, handschoenen, ondergoed, warme sokken. Delen met elkaar: voor bij de koffie willen we vragen wat lekkers mee te nemen om te delen met elkaar.
  • Voor de kinderen is er kinderdienst met het verhaal van Franciscus van Assisi en na de viering maken we vogelkastjes voor in de boom in het Hof van Goedgaan.

Franciscusdag

Voor alle parochianen van onze parochie houden we op 6 oktober onze jaarlijkse Franciscusdag. Een dag om samen met parochianen uit onze hele parochie te vieren en te ontmoeten. U bent welkom om 10.00 uur om samen de mis te vieren in de Onze Lieve Vrouwekerk te Apeldoorn.

Ontmoeting en delen

Na de mis ontmoeten we elkaar op het kerkplein met koffie en iets lekkers, en in de tuin, het Hof van Goed Gaan. Tijdens de ontmoeting op het plein willen we samen delen en eten. Wij vragen u iets te eten mee nemen dat met elkaar gedeeld kan worden, bij de koffie, aan de tafels die op het plein staan.

We willen niet alleen delen met elkaar maar ook met anderen. Deze Franciscus dag zal in het teken staan van de Diaconie in onze parochie. Voor de kledingbank willen we een inzameling houden van handdoeken, handschoenen, ondergoed, warme sokken.

Als u deze zondag daar iets aan wilt bijdragen dan vragen we u iets hiervan mee te nemen naar de kerk. Bij de offerande zullen we al deze gaven naar voren brengen. Na de mis staan achter in de dag kapel tafels waar u kennis kunt maken met de diaconale werkgroepen. Zij zullen u graag vertellen over de taken die zij uitvoeren binnen de diaconie. Hiervoor worden leden van alle werkroepen uit de hele parochie, die zich inzetten voor de naasten, uitgenodigd om hierbij aanwezig te zijn.

Kinderprogramma

Voor de kinderen is er tijdens de mis een kinderdienst, waar het Godly Play-verhaal van Franciscus van Assisi wordt verteld. De naamdrager van onze parochie. De kinderen gaan na het woord van welkom naar hun eigen ruimte en komen terug voor de communie. Na de mis gaan we met de kinderen vogelhuisjes maken voor in de grote boom die in het Hof van Goed Gaan staat. In de Laudato staat een kleurplaat en een verhaal van Franciscus van Assisi. Wanneer de kleurplaat, op de Franciscusdag, gekleurd wordt in geleverd mag het kind grabbelen voor een prijsje.

Parkeren

De Onze Lieve Vrouwekerk beschikt over zeer beperkte parkeerplekken. Parkeren kan bij het parkeerterrein Rosariumstraat (2 minuten lopen naar de kerk). Parkeren is tot 12 uur gratis op zondagen. Daarna geldt een tarief van € 2,89 p/u.