Viering van het 175 jarig kerkjubileum in Loenen was zeer geslaagd

19 september 2024

Op 8 september was het zover, de viering dat 175 jaar geleden onze kerk werd ingewijd. Om 10 uur werd de dag begonnen met een eucharistieviering met een goed gevulde kerk.

Met de voorgangers pastoor Henri ten Have en diaken Ronald Dashorst, het koor Con Spirito, dat mooie liederen zong in een fraai versierde kerk, was het een schitterende viering. Ook het gedenken van de overleden parochianen middels een kranslegging op het kerkhof onder begeleiding van muziekvereniging OLTO was indrukwekkend en gaf een goed gevoel.

We hebben veel positieve reacties ontvangen op de fotopresentatie in de kerk, waar we terug gingen in de tijd, beginnend in het jaar 1902. Tijdens de presentatie werd het grote orgel bespeeld. Wilt u een bepaalde foto graag hebben stuur dan even een e-mail met een korte omschrijving naar antoon.streppel@gmail.com

Alle vrijwilligers heel hartelijk dank voor het helpen met de organisatie. Ook OLTO bedankt voor de mooie muziek en dank aan alle aanwezigen voor de belangstelling en leuke reacties en degene die ons spullen hebben geleend zoals vlaggen, masten en linten.

We kunnen hier nog lang met plezier op terugkijken.