Veertigdagen project kinderdienst

2 maart 2023

De liturgische kleur is veranderd naar paars.
We zijn afgelopen zondag de veertigdagentijd in gestapt.
Met de kinderen volgen we het veertigdagen project van kinderwoorddienst.nl.
Met elkaar gaan we deze veertigdagentijd op weg naar het Licht dat het duister overwint. In de verhalen die we deze periode horen, leven we toe naar dat Licht dat in de paasnacht in onze kerk aangestoken zal worden. Samen maken we een kaars met symbolen uit de verhalen. Die kaars zal worden aangestoken aan dat Licht.

Daarnaast werken we met de oudere kinderen aan een miniatuur huis voor een leraar.
We richten dit huis in, schilderen en behangen de wanden en leggen een tuin aan.
De resultaten zijn zichtbaar bij de borden achter in de kerk, waar informatie te vinden is over dit vastendoel waar we voor collecteren.
Voor de kinderen liggen er ook minihuisjes, als spaarpotje, om mee te nemen en zo thuis te sparen voor dit project.