Uitnodiging: Bijbel en Missie

25 juli 2024

Symposium vrijdag 18 oktober 12.30 – 17.00 uur te Tilburg

Wij nodigen u van harte uit voor het symposium Bijbel en Missie op vrijdag 18 oktober, georganiseerd door Missio Pauselijke Missiewerken i.s.m. Tilburg School of Theology.

Deze middag zullen twee vragen centraal staan. Wat is vanuit Bijbels perspectief essentieel voor een missionaire houding? En op welke manier kan de Bijbel functioneren in een missionaire aanpak?

Het thema zal vanuit verschillende invalshoeken verkend en verdiept worden door de sprekers. Tevens zullen er concrete handreikingen gedaan worden voor de missionaire praktijk van alledag in de parochie.

De sprekers

Mgr. Dr. Jan Liesen, bisschop van Breda

Prof. Dr. Núria Calduch Benages is directeur van het departement Bijbelse Theologie en professor Oude Testament aan de Pauselijke Universiteit Gregoriana. Tevens is zij gastprofessor aan het Pauselijk Bijbelinstituut en secretaris van de Pauselijke Bijbelcommissie.

Pater Dr. Dinh Anh Nhue Nguyen, secretaris-generaal van de Pauselijke Missionaire Unie te Rome en gastprofessor aan de Pauselijke Universiteit Gregoriana, zal de afsluitende lezing verzorgen.

Drie professionals uit het pastorale veld zullen in de vorm van enkele ‘proeverijen’ een vertaalslag maken naar de praktijk.

De voertaal is zowel Nederlands als Engels. Van de Engelstalige lezingen zal een Nederlandse samenvatting voorhanden zijn.

In het kort:
Datum: vrijdag 18 oktober 2024
Tijd:  12.30 uur – 17.00 uur
Locatie: Campus van de Universiteit Tilburg, Warandelaan 2

(onder voorbehoud)
12.30 uur Inloop
13.00 uur Welkom door prof. Dr. Karim Schelkens,decaan TST
13.15 uur Lezing Mgr. Dr. Jan Liesen
14.00 uur Lezing Professor Dr. Núria Calduch Benages
14.40 uur Gesprek met de zaal
15.00 uur  koffie/thee pauze
15.30 uur  Drie proeverijen
16.15 uur  Gesprek met de zaal
16.30 uur   Afsluitende lezing door pater dr. Dinh Anh Nhue Nguyen
17.00 uur Afsluiting door dagvoorzitter en aansluitend borrel

Kosten en deelname
De kosten voor deelname aan dit symposium bedragen 12 euro per persoon. Indien u zich via de parochie of opleiding aanmeldt zijn de kosten 5 euro per persoon.

U kunt zich aanmelden via deze link: www.tiu.nu/2024MIssio Daar wordt tevens vermeld hoe u kunt betalen.