Terugblik pleinfeest Duistervoorde

28 mei 2024

Afgelopen zaterdagmiddag is er op het Martinusplein voor onze Martinuskerk voor de 2e keer het  “Pleinfeest Duistervoorde” gehouden. Een cultureel festival met veel muziek en lekkernijen uit alle windstreken. Het festival was georganiseerd door de bewoners van de Kerklaan, ondersteund door een aantal vrijwilligers.

Onze koren (Martinus- en Wocokoor) o.l.v. Hans Mol hebben gezamenlijk een aantal liederen gezongen, en een paar vrijwilligers van onze Sint Franciscusparochie hebben gezorgd voor de koffie en thee. Ook was de kerk de hele middag open voor bezichtiging en bezinning, en waren onze poortwachters Ine en Willemien hierbij paraat.

Verder veel optredens uit binnen land. O.a. Shanty koor “de trossen los“, en een aantal muzikanten uit Oekraïne die klassieke muziek ten gehore brachten, kunstenaars die tekenden en schilderden, en lekkere hapjes uit o.a. Canada, Vietnam, Colombia, Afghanistan en Engeland. Door het mooie weer was het de hele middag gezellig druk, en kregen alle artiesten en kunstenaars veel aandacht.

Op de velden van Voorwaarts waren tegelijkertijd ook sporttoernooien aan de gang, en een aantal deelnemers kwamen dan ook een kijkje nemen op het plein. Kortom een geslaagde middag en voor herhaling vatbaar.