Terugblik op diverse activiteiten van afgelopen Pasen in Twello

9 april 2024

Het paasfeest ligt alweer achter ons, en we kunnen tevreden terugkijken op de diverse activiteiten die georganiseerd waren. Op Palmpasen waren er een 15 tal kinderen met mooi versierde palmpaas – stokken in de kerk aanwezig tijden de viering, wat de dienst een feestelijk tintje gaf. De kinderen werden opgevangen door Pastoor ten Have, Gonda en Dorien en gingen in processie naar voren.

De Paas-grot, weer opgebouwd door Louis Maathuis met zijn mannen, stond er weer sfeervol bij, op een mooie plek voor het altaar. Op Goede Vrijdag werd in onze kerk o.l.v. Pastoor Ten Have de kruisweg gelopen. Bij alle 14 staties werd er stilgestaan in gebed, en kwam er uitleg van de betekenis van de afbeelding. Ook hier een goede opkomst.

1e Paasdag ‘s-middags vertelde Pastoor Ten Have het Paasverhaal. Bestemd voor kinderen, ouders en anderen belangstellenden, waarna de kinderen eieren konden zoeken in de tuin bij de kerk. Ook hier weer een mooie opkomst.

Het is al met al een fijne paastijd geweest, dankzij de extra inzet van een aantal vrijwilligers en het pastoraal team. Bij deze dank daarvoor namens de hele parochie.