Terugblik installatie viering Pastoor Ten Have

19 januari 2023

Welkom aan onze nieuwe pastoor H. Ten Have.

Op zondag 15 januari 2023 heeft in een volle OL Vrouwekerk te Apeldoorn de installatie plechtigheid plaatsgevonden van pastoor H. Ten Have. Naast de genodigden en parochianen was aanwezig de moeder van de pastoor en zijn familie. Ook was er een delegatie van zijn oude parochie Heilige Titus Brandsma aanwezig. Vicaris Pauw heeft de installatieplechtigheid geleid. Na de installatie verzocht de vicaris de nieuwe pastoor celebrant te zijn waarbij pastor Sebastian en vicaris Pauw en diaken Dashorst assisteerden.

Hiervoor was pastoor ten Have werkzaam vanaf 1 december 2007 in het parochieverband Veluwe-Rijn, de latere parochie H. Titus Brandsma. In zijn dankwoord gaf de pastoor ook een korte schets van zijn werkzaamheden de afgelopen jaren.

“Ik ben heel dankbaar dat ik 15 jaar heb mogen werken in de parochie H. Titus Brandsma en ga met enige weemoed weg, ook om de pijn die dat doet bij de parochianen die me dierbaar zijn.  Tegelijk heb ik er vertrouwen in, dat het de bedoeling van de Heer was dat ik ja zou zeggen op de vraag van bisschop om in Apeldoorn en Twello en omstreken te gaan werken, en zie ik hoopvol en positief uit naar de samenwerking met u in de wijngaard van de Heer.”

Laten we allen de nieuwe pastoor en zijn team steunen bij hun werkzaamheden. Dat we ook in gebed kracht en wijsheid mogen vragen voor zijn werkzaamheden.

Het bestuur ziet vol vertrouwen de samenwerking met de nieuwe pastoor tegemoet. Het bestuur zal dan ook alle steun geven en hoopt dat de nieuwe pastoor zich snel thuis voelt in de Sint Franciscus parochie. En dat Gods zegen moge ruste op zijn werk.