Terugblik Eucharistie viering met pastoor Jan Verweij

16 juli 2024

Dit jaar is het 50 jaar geleden dat Jan Verweij als priester is gewijd bij ons in Duistervoorde. Naar aanleiding daarvan leek het Pastoor Henri Ten Have een goed idee om samen met hem op 23 juni voor te gaan in eucharistie viering in Duistervoorde.

Pastoor Verweij is in 1972 bij ons begonnen als pastoraal medewerker, tot priester gewijd in 1974, en tot 1977 in Twello gebleven. Na diverse omzwervingen is hij terechtgekomen bij de H. Kruisverheffing parochie in Raalte, waar hij tot zijn emiraat is gebleven.

In Heeten geniet hij daar nu van, maar gaat ook nog regelmatig voor in vieringen. In de laatste Laudato staat ook een interview met hem, en daarin blijkt dat hij nog over een scherpe geest beschikt met goed gefundeerde meningen over allerlei hedendaagse kerkelijke ontwikkelingen. Zijn interview werd afgesloten met de volgende uitspraak:”

“Ik hoop dat er een soort van spiritualiteit kom van waaruit ik zelf leef. Dat we ons gaan afvragen hoe we met andere mensen en de natuur omgaan “ Wel iets om over na te denken.