Succesvolle inzameling winterjassen en dichte schoenen

23 januari 2024

De Parochiële Caritas Instelling (PCI) van de Martinuskerk in Twello heeft in samenwerking met de Kledingbank Voorst in Twello een inzamelingsactie gehouden. Vluchtelingen en mensen die het echt niet breed hebben, kunnen aankloppen bij de Kledingbank en viermaal per jaar gratis kleding uitzoeken. Helaas was er een groot tekort aan warme jassen en dichte schoenen. En dat in deze koude periode van het jaar.  Vandaar deze actie.

De grote doos was elke week weer vol

De inzamelingsactie liep van 1 december 2023 t/m 31 januari 2024. Men kon rechtstreeks jassen en schoenen naar de Kledingbank brengen of het deponeren in een grote doos achter in de kerk. Elke week was de doos weer vol. Fantastisch! Wij willen alle gevers van harte bedanken. Wat een mooi gebaar om mensen te helpen.

Parochiële Caritas Instelling (PCI)

De PCI zet zich in voor mensen, die het financieel moeilijk hebben. Door de uitgebreide sociale wetgeving wordt er minder vaak een beroep op de PCI gedaan. Toch blijkt in de praktijk dat de bestaande regelgeving niet altijd toereikend is. Je kunt ongewild buiten de maatschappelijke boot vallen. De PCI probeert hiervoor een vangnet te zijn en een perspectief te bieden. Uitgangspunt van de PCI is: ‘helpen-waar-niemand-helpt’. Deze hulp kan een – doorgaans éénmalige – financiële ondersteuning zijn of mensen wegwijs maken bij instanties zoals schuldhulpverlening, Stichting Leergeld, De Voedsel- en Kledingbank, bijstand, etc. Hebt u een vraag mail dan via info@naastenhulpvoorst.nl