Sint-Martinuskerk goed bezocht tijdens de monumentdagen

24 september 2024

Afgelopen 14 en 15 september waren er weer de landelijke Open Monumentdagen en ook onze Sint-Martinuskerk was deze dagen open voor bezichtiging in dit kader. Ine Maathuis en haar team hadden zich goed voorbereid, door de bezoekers rond te leiden in de kerk, stil te staan en uitleg te geven bij de diverse bezienswaardigheden.

Jos Koers, onze historicus, kon het een en ander vertellen over de historie van de kerk, Jos, Gonda, Jo en Willemien waren druk met de begeleiding. Na de rondleiding was er gelegenheid om een kop koffie of thee te nuttigen.

Op het kerkplein vierde de Martinus school haar 150 jarig jubileum en een aantal oud leerlingen maakte van de gelegenheid gebruik om ook de kerk weer eens te bekijken na zoveel jaren. Op zaterdag konden we maar liefst ca. 100 bezoekers verwelkomen, en zondags nog eens 75.

Burgemeester Jorritsma toonde ook haar belangstelling, door ’s-middags te komen kijken, en een praatje te maken met de mensen die de rondleidingen verzorgden. Al met al een geslaagd weekend, met veel bezoekers, en een reden om volgend jaar weer mee te doen met de Monument dagen.