Scholen in onze parochie doen mee met de Vastenactie

13 maart 2024

De Gerardus Majella school en De Schakel (locatie Donken) doen dit jaar mee met de Vastenactie. De Vastenactie 2024 staat in het teken van een bijzonder project in Zimbabwe. We maken kennis met Thandekile en haar familie in de provincie Masvingo. Ze is weduwe geworden door Corona en doet er alles aan om haar kinderen een toekomst te geven. Door klimaatverandering en armoede door Corona verliest ze terrein en heeft ze moeite om haar twee jonge kinderen van voedsel te voorzien.

De kinderen sparen voor dit project, met klusjes en door lege flessen te sparen en in te leveren. Het geld gaat naar de Vastenactie. De Vastenactie wordt gepresenteerd in een theatervoorstelling, waar ik bij kon zijn. Een mooie manier van de Vastenactie om zo de projecten onder de aandacht te brengen van kinderen. Ik hoop dat er volgend jaar meer scholen uit onze parochie voor een goed doel van de Vastenactie zullen kiezen!