Samenwerken met scholen Mijlpaal bereikt!

12 januari 2023

Al eerder schreef ik in de Op Weg en de Clara over de samenwerking met scholen in onze parochie.
Met ingang van het jaar 2023 hebben we toch weer een mijlpaal bereikt, die ik graag met u wil delen. Want vanaf dit jaar hebben we met 19 katholieke scholen een samenwerking. Dit zijn de 16 basisscholen van de Veluwse Onderwijsgroep en 3 scholen van de SKBG (in Twello en Bussloo).
De samenwerking bestaat uit het ‘Godly Play- vertelproject enkele keren per jaar, gastlessen op verzoek, excursies in de kerken en/of ondersteunen en voorgaan in vieringen. Ook weten scholen mij steeds vaker te vinden in hun zoektocht rondom de RK identiteit. Het GodlyPlay project breidde zich zodanig uit dat sinds drie jaar Agnes de Haan met mij mee naar de scholen gaat om aan de vraag te voldoen. Gemiddeld zijn we 3-4 ochtenden per week op de scholen. Het GodlyPlay project wordt (na drie jaar subsidie vanuit het vicariaat Arnhem) inmiddels al een aantal jaren gefinancierd door de Veluwse onderwijsgroep. Toen ik begon met kind en kerk was een belangrijke missie om de oude verhalen te laten klinken voor kinderen. Niet alleen binnen de kerk maar zeker ook daarbuiten op de scholen. Mooi om te zien dat dit lukt! (Links op de foto Agnes de Haan en rechts Mariska Litjes)