Ria van Gurp 25 jaar in dienst

1 juni 2023

Donderdag 1 juni was Ria van Gurp 25 jaar in dienst van onze St. Franciscus parochie, dus alle reden om haar in het zonnetje te zetten. Al die tijd heeft ze als secretaresse van de parochie gewerkt, 2 dagen in de week. Meerdere activiteiten heeft ze opgezet of als lid meegewerkt. We noemen het liturgisch beraad, koffiegroep organisatie, het Martinus koor en de administratie van alle kerkleden. Ze regelt de huishoudelijke inkoop, en ook de bezetting bij uitvaarten en doopplechtigheden. Ook verzorg ze de opmaak en lay-out van de Pascha.

25 jaar betekent ook dat ze onder meerdere pastoors gewerkt. We noemen pastoor Rekvelt, Peters, Daggenvoorde, Hermes en Ten Have. Allemaal hadden en hebben ze een eigen karakter, en het siert Ria dat ze moeiteloos met allen gewerkt heeft, en nog werkt.

Ze was en is nog steeds een vast aanspreekpunt voor de diverse groepen in onze parochie en is voor iedereen aanspreekbaar, en regelt haar werkzaamheden geruisloos en efficiënt. Kortom een stille, maar onmisbare medewerkster, en nu maar hopen dat ze dit allemaal nog een tijdje mag doen. Jos Koers, Trees Hendriks en Pastoor Ten Have hebben haar namens de parochie toegesproken, gefeliciteerd en een kleine attentie overhandigd, om dit jubileum te vieren waarna alle aanwezigen werden getrakteerd op koffie en gebak.