Paus schrijft brief aan parochiepriesters

4 mei 2024

Paus Franciscus heeft een brief geschreven, gericht aan alle parochiepriesters. De brief is donderdag 2 mei gepubliceerd aan het einde van een meerdage conferentie van parochiepriesters in het kader van het synodale proces. In de brief schrijft de paus aan de parochiepriesters: ‘De Kerk zou niet verder kunnen zonder jullie toewijding en pastorale inzet. Dus voor alles wil ik mijn dankbaarheid en waardering uitspreken voor het genereuze werk dat jullie elke dag doen’.

De internationale conferentie van parochiepriesters vond plaats als voorbereiding op de tweede bisschoppensynode over synodaliteit in oktober. Algemeen-gedelegeerde Harry Quaedvlieg van het bisdom Roermond nam namens de Nederlandse Kerkprovincie hieraan deel. Hij hield de afgelopen dagen een weblog bij.

20240502_pausbrief_priesters (1)

Bron: www.bisdom-roermond.nl