Parochie tuin Apeldoorn

9 februari 2023

U heeft het vast al wel gezien. In de tuin naast de OLV wordt hard gewerkt. Afgelopen week is hovenier Sjef Hagen gestart met de werkzaamheden aan de Parochietuin ‘Hof naar Goed Gaan’.

Zoals het met alle grote projecten gaat moet het eerst slechter worden voordat het beter wordt. Er is echter al heel wat werk verzet. Het afdak waaronder de soepkar droog kon staan is vernieuwd en staat nu naast de pastorie. De ruimte achter de groene deur is bestraat zodat daar meer fietsen geplaatst kunnen worden. In de schuur is al een nis gemaakt voor het Mariabeeld uit de Hubertus en een andere nis waar de ‘Deur naar Goed Gaan’ geplaatst wordt. Vanaf het kerkplein is direct zichtbaar dat de ingang verplaatst wordt. In de haag is een gat gemaakt waar straks de ingang komt.

De hovenier heeft ook al een plan voor de beplanting gepresenteerd. Het is een mooie mix van groenblijvers, planten die afwisselend bloeien (en deels gebruikt kunnen worden voor de kerkversiering) en bodembedekkers. Ook zijn er straks enkele planten te vinden met een bijbelse betekenis.

Wij houden u graag op de hoogte van de voortgang.