Oproep

13 december 2023

Mijn naam is Bart Rozeboom, ik ben 25 jaar oud en mijn hobby is het verzamelen van Nederlandse uniformen van voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog. Belangrijk vind ik dat een uniform een verhaal heeft. Vaak staat er nog een naam in een uniform en dan ga ik op onderzoek uit. Met als doel om de families te vinden. In de hoop dat zij nog iets kunnen vertellen over de uniformdrager. Het hele land ben ik doorgereisd wat bijzondere ontmoetingen heeft opgeleverd.

Onlangs heb ik een ceremoniële uniformjas gekocht. In de uniformjas staat de naam W. Siliacus met het jaartal 1938. Na enig speurwerk te hebben verricht kwam ik tot de ontdekking dat de uniformjas van Wilhelm Siliacus (geboren op 18 november 1914) is geweest. Op de kraag is te zien dat de heer Siliacus tweede luitenant bij de infanterie was.

Graag zou ik meer te weten willen komen over de heer Siliacus en zijn diensttijd. Wellicht zijn er ook nog foto’s van hem in uniform bewaard gebleven. Hij was parochiaan van de Mariakerk en wellicht daar getrouwd in uniform.

Zou u mij verder kunnen helpen?
Met vriendelijke groeten, Bart Rozeboom