Op zomerkamp bij de jezuïeten in Amsterdam

24 juni 2023

De Living Stones gemeenschap in Amsterdam nodigt samen met de jezuïeten iedereen tussen 18 en 35 jaar uit tien dagen met hen te gidsen (en veel meer) in de Krijtbergkerk. Welke week past in jouw agenda?

Tijdens het zomerkamp van jezuïeteninitiatief Living Stones geef je rondleidingen in de Krijtbergkerk en verblijf je tien dagen in hartje Amsterdam.

Deelnemers aan het zomerkamp van Living Stones (levende stenen) geven, na enkele dagen vorming, rondleidingen aan toeristen in de Krijtberg, de jezuïetenkerk in hartje Amsterdam. Dat dit meer is dan zomaar een rondleiding langs de kunstwerken die de kerk rijk is, blijkt wel uit dit verslag van een deelnemer die in 2020 meedeed aan het zomerkamp.

Hoe ziet zo’n kamp eruit?

Het zomerkamp vindt plaats in juli. Er zijn vier shifts van elk ongeveer tien dagen.

• 30 juni tot 11 juli
  • 7 tot 18 juli
  • 14 tot 25 juli
  • 21 juli tot 1 augustus

Het zomerkamp bestaat uit

• Drie dagen vorming (cultureel, antropologisch, artistiek, theologisch) + bezoeken ter plaatse
  • Vijf volle dagen van dienst (rondleidingen) in alle talen die de deelnemer machtig is
  • Gemeenschapsleven (samen leven en bidden)
  • De voertaal is Engels.
  • Voor iedereen tussen 18 en 35 jaar (maar is flexibel in individuele gevallen)
  • Je kunt gratis verblijven in ons huis
  • We koken zelf en vragen een bijdrage van €15 per dag (richtprijs)

Er zijn dit jaar ook zomerkampen van Living Stones in Berlijn, Santiago de Compostela en Griekenland.

Deze video van Pietre Vive geeft een korte impressie van het Amsterdamse zomerkamp.

meer info op: Op zomerkamp bij de jezuïeten in Amsterdam – Jezuieten