Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn zoekt vrijwilligers

24 augustus 2023

Onze gemeenschap in Apeldoorn is op zoek naar nieuwe vrijwilligers die bereid zijn om een taak te vervullen. Normaal gesproken meldt een vrijwilliger zich en bespreken we hun talenten en zoeken een passende werkgroep. Uiteraard van harte welkom. Voor nu zijn wij op zoek t.b.v. 3 zeer specifieke werkgroepen;

Acolythencorps Pius X

Deze groep dienaren (misdienaren en acolythen) is op zoek naar nieuwe leden in ons team acolythen. De vraag naar assistentie bij vieringen wordt onze groep van 11 leden te veel, vandaar de volgende vraag:

*Ben je met regelmaat in de kerk? *Wil je je actief inzetten tijdens een viering? *Ben je tenminste eens per maand beschikbaar? *Ben je 18 jaar of ouder? Dan ben jij misschien wel ons nieuwe corpslid.

Meld je dan aan bij Ernst Voogd – voorzitter locatieraad OLV Apeldoorn en coördinator vrijwilligersbeleid; emmaus.apeldoorn.vrijwilligers@gmail.com We maken dan een afspraak om je verder te informeren.

Collectantencollege Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Het collectantencollege is op zoek naar verjonging van het ledenbestand. Deze groep mannen en vrouwen verzorgen op een waardige wijze het inzamelen van de beide collectes tijdens de vieringen in onze kerk.

*Ben je met regelmaat in de kerk? *Ben je bereid om tijdens de viering met collega collectanten de inzameling te verzorgen? Dan ben je van harte uitgenodigd….

Pastoraatsgroep Gemeenschap Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Deze actieve groep parochianen zijn de oren en ogen van de pastores en ondersteunen hen bij het verwezenlijken van bijzondere vieringen (startzondag-Franciscuszondag-diverse hoogfeesten in onze kerk) in samenspraak met de betrokken werkgroepen. Verder helpen zij in samenspraak met pastores de uitwerking van diverse thema’s rond de missie van onze parochie.

*Ben je een team-player? Ben je bereid om samen met je mede pastoraatsgroep-leden uitvoering te geven aan bovenstaande….  Maak dan eens kennis met deze werkgroep en maak eens een overleg mee.