Nieuwe chauffeur en ceremoniarius voor aartsbisdom

20 juli 2023

In juni is bij het Aartsbisdom Utrecht dhr. M. van Mourik in dienst getreden als chauffeur en ceremoniarius. Hij volgt dhr. B. Lokate op die binnenkort met pensioen gaat. Michel van Mourik is 36 jaar en woont in Dordrecht samen met zijn vrouw Laura en hun kinderen Charissa en Mitch. Van Mourik: “De afgelopen 18 jaar ben ik werkzaam geweest bij de Rotterdamse politie, eerst als agent op straat en de laatste jaren als leidinggevende van het team openbare orde en veiligheid. Ik was verantwoordelijk voor het informatieproces rond grote evenementen, voetbalwedstrijden, demonstraties en bezoeken van hoogwaardigheidsbekleders en ik gaf leiding aan een team van ongeveer 15 personen. Helemaal onbekend binnen de kerk ben ik niet, want ik ben sinds mijn 12de actief geweest als misdienaar, later als coördinator van de kosters, lectoren en misdienaars, maar ook ben ik betrokken geweest bij het jongerenwerk in de parochie. In mijn vrijetijd houd ik mij graag bezig met fotografie, grafisch ontwerpen en het bouwen van diorama’s, in het bijzonder kerstdorpen in de wintermaanden. Tot ziens in het aartsbisdom!” De bisdomstaf wenst dhr. Van Mourik veel succes en plezier in zijn nieuwe werkomgeving.

Bron: Nieuwsbrief van het Aartsbisdom