Nieuw tijdschrift

19 januari 2023

Op 27 januari 2023 presenteert Berne Media| Uitgeverij Abdij van Berne
in samenwerking met de Stichting Eredienstvaardig

Heilig spel is een nieuw magazine voor rituelen, liturgie en spiritualiteit. Het is de oecumenische opvolger van de tijdschriften Vieren (rooms-katholiek) en Laetare (protestants).

De artikelen in het tijdschrift willen verdieping bieden, naast actuele en praktische informatie. De meerwaarde van Heilig spel ligt onder andere in een aanvullend werkschrift met gebeden, gedichten, muziek en creatieve suggesties voor de liturgie in de diverse christelijke kerken. Ook wordt een aantal zeer gewaardeerde rubrieken uit Vieren en Laetare, zoals de heiligenverhalen en het liturgisch leesplankje, voortgezet.

Heilig spel richt zich met name op professionele en vrijwillige medewerkers in de kerk, theologen, geestelijk verzorgers, kerkmusici, kerkelijk werkers, liturgiewerkgroepen en docenten van hogescholen en universiteiten. In de eerste uitgave kunt u bijdragen vinden van onder meer rabbijn Lody van de Kamp, theoloog Rikko Voorberg, justitiepastor Geert Rozema, theoloog en radio- en televisiepresentator Andries Knevel, theoloog en musicoloog Martin Hoondert en theoloog/kerkhistoricus Peter Nissen. Theoloog Ekkehard Muth, oud-hoofdredacteur van Laetare, is de nieuwe hoofdredacteur van Heilig spel.

Het tijdschrift zal vijf keer per jaar verschijnen en losse nummers kosten € 8,50.
Kijk binnenkort voor abonnementen en meer informatie over het tijdschrift op www.heiligspel.nl.