Lezing mevrouw prof. dr. Myriam Wijlens

1 december 2023

Op woensdagmiddag 8 november 2023 heeft mevrouw prof. dr M. Wijlens, afkomstig uit Losser, in Twente een lezing houden. Over het synodale proces dat de afgelopen jaren in de katholieke kerk alle leden heeft betrokken bij de zending en de organisatie van de kerk. Vooralsnog was dat vooral een zaak van de geestelijkheid met name van de bisschoppen. Maar Paus Franciscus wil dat iedereen kan meepraten. We zijn immers allemaal gedoopt en gevormd. En rijk aan eigen geloofs- en levenservaring. Een luisterende kerk is waar het de Paus om te doen is. Dat alle leden openstaan voor de Geest en voor wat we elkaar te zeggen hebben. De lezing vond plaats op 8 november 2023 in de St. Jankerk aan de Haaksbergerstraat 251 te Enschede.

De lezing is ook via Youtube te zien: woensdag 8 november Lezing mevrouw Prof. Dr. Myriam Wijlens Synodale proces in RKK – YouTube