Kind & Kerk: Wie maken de kinderpagina’s in de Laudato?

7 maart 2024

Voor de kinderpagina in de Laudato krijg ik veel hulp van Marjoleine Meuleman uit Epe. In het voormalige parochieblad Clara droeg zij ook altijd flink haar steentje bij en ik ben blij dat ze deze pagina samen met mij is gaan oppakken. Haar tienerdochter maakt altijd de prachtige tekeningen. Hierdoor krijgt de kinderpagina een heel eigen uitstraling. Hier ben ik heel blij mee!

Ik hoop dat de kinderen in de volgende Laudato plezier zullen hebben aan de pagina, de informatie en de knutsel ideeën. Dit keer staat er bijvoorbeeld ook in hoe je je palmpaasstok met de symbolen kan versieren, die horen bij het leven van Jezus leven in de Goede Week. Handig voor de Palmpasenviering in de kerk of Palmpasen op school.

Mariska Litjes, medewerker kindercatechese