Koninklijke onderscheiding voor Koos Oudshoorn

2 mei 2023

Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de klepel te Twello op 26 april 2023 is onze vrijwilliger Koos Oudshoorn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

Koos was s’morgens niets vermoedend naar de Klepel gekomen om een verjaardag te vieren van een collega, waar ook burgemeester Jorritsma aanwezig zou zijn. Tot zijn verrassing kwamen plotseling zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen binnen, alsmede enige leden van Oecumenische Omroep Voorst, waarna Burgemeester Jorritsma het woord tot Koos richtte.

Koos is al 30 jaar als vrijwilliger betrokken bij de Oecumenische Omroep Voorst (penningmeester, fondswerver  en bestuurslid) en bij onze St. Martinus kerk in Twello als collectant, voorman kerkhofploeg, bezorger van de Clara en rondeloper kerkbalans.

Onbaatzuchtig, meedenkend en altijd klaar staan voor collega-vrijwilligers en onze parochie.

Burgemeester Jorritsma kwalificeerde Koos als “iemand die zich geruime tijd ten bate van de samenleving heeft ingespannen of anderen daartoe heeft gestimuleerd”.

Vanwege al deze verdiensten werd hij daarom beloond met deze onderscheiding, die hem werd opgespeld door onze burgemeester, met de daarbij behorende oorkonde.

Ook mevr. Oudshoorn werd natuurlijk in de bloemen gezet. Als steun en toeverlaat voor Koos speelt ook zij een belangrijke rol bij zijn activiteiten. We hopen nog lang van zijn diensten gebruik te kunnen maken.