Kind en Kerk

17 mei 2023

Vormsel
Het is bijna zover! Op 3 juni zullen om 16.30 uur in de Onze Lieve Vrouwekerk 18 tieners het heilig vormsel ontvangen.
De laatste bijeenkomst op woensdag hebben we stil gestaan bij het doen van het vormsel. Zeg je er ja tegen.
We sloten het traject af met heerlijke pannenkoeken gebakken door René en Sjoerd, twee vaders van vormelingen.

Eerste communie

Het mooie van de manier waarop we nu de voorbereiding en de eerste communie doen is dat ouders kunnen kiezen in welke kerk ze hun kind de eerste communie laten doen. Er kan gekozen worden voor Vaassen, Loenen, Twello of Apeldoorn.

Op 7 mei deden in Vaassen : Luciano Palts ,Teun Bouwmeester, Finn Betting en Annet Weultjes hun eerste communie.
Op 21 mei doet Liam van der Poel in Twello zijn eerste communie en Mika van Loon in Apeldoorn.
Van harte gefeliciteerd!

Meespeelviering
Voor peuters en kleuters is er 21 mei onder de mis een meespeelviering. Alle kleine kinderen van harte welkom! We vieren dat het Pinksteren wordt en maken een mooie feestmuts voor de Pinksterdagen.

Hemelvaart
Met Hemelvaart is er geen kinderdienst.
Tip om thuis te kijken “Kleine uil wordt wijs; Hemelvaart”

Kinderfilmpjes rond evangelieverhalen – Een leuke manier om je kind geloofsverhalen te vertellen! In de achttiende aflevering van Kleine Uil wordt wijs kijken Joes en Mara in het boekje van hun neef André. Die wist superveel over insecten! Daar hebben Joes en Mara heel wat van opgestoken. En ook nu hij weg is, gaan ze door met insecten kijken. Het evangelieverhaal is Handelingen 1,1-11; Het verhaal van de Hemelvaart van Jezus.