Kerststal St. Martinus kerk 2023

4 januari 2024

Het is onze kerststal groep ook dit jaar weer gelukt om een  mooie kerststal in onze kerk te bouwen.

Groter en uitgebreider dan eerder. In een hoek opstelling met aan de ene kant de stal, met de bijbehorende personages (kribbe met Jezus, Maria, Josef  de herders , de engelen, schapen, ezel en de os) en aan de andere kant de 3 koningen die op weg zijn naar de geboorte plek. Veel details en mooie bouwwerken en een waterval. Goed uitgedacht, getekend en opgezet, met een omlijsting van een tiental grote dennenbomen. Van alle kanten voorzien van spots om het geheel mooi uit te belichten.

Tijdens de kerstdagen en overige dagen dat de kerk geopend was, was en dan ook veel belangstelling om de stal te bezichtigen.

Ine Maathuis en haar Torenwachters groep zijn gedurende deze tijd (25 dec t/m 6 jan) dagelijks van 14:00 tot 16:00 aanwezig geweest om de bezoekers te voorzien van informatie, koffie en voor de kleintje chocomel en kleurplaten, waarvoor dank.

Ook de inzet van de  “Bruggenbosche Midwinterhoornbloazers” mag niet onvermeld blijven. Deze mannen waren ook dagelijks aanwezig om hun sfeervolle midwinterklanken binnen en buiten de kerk te laten horen, om zo een muzikale aanvulling te geven op het kerstfeest. Het is en blijft een mooie tijd en het is fijn dat er ieder jaar weer zoveel mensen zich extra inzetten om bovenstaande activiteiten mogelijk te maken.