Het Woord van God elke dag

23 november 2023

In het parochieblad van oktober heeft Willem Olierook een mooi verslag geschreven over het bijbels dagboek van Sant’Egidio. Dit boek wil een hulp zijn bij het luisteren naar het woord van de Heer. Aartsbisschop Vincenzo Paglia reikt daartoe een bezinning aan bij de dagelijkse Bijbeltekst voor iedere dag van het liturgisch jaar. Het dagelijkse gezelschap van het woord van God helpt ons om de schreeuw van de armen te horen en hem tot bij de Heer te brengen. De Bijbel is doorweven met smeekbeden tot God en is de bron van ons gebed.

‘Zelf ervaar ik het dagelijks lezen uit dit dagboek als een mooie vorm van afstemmen op de liefde van God en als spirituele voeding om de dag mee te beginnen. Zo groeit de tekst van de Bijbel mee met de ervaringen van het dagelijkse leven en deze ervaringen maken dat de teksten steeds meer open gaan als een kompas een richtingwijzer op mijn, onze weg naar onze naasten en naar God’. Diaken Ronald Dashorst

De uitgave voor het nieuwe kerkelijke jaar is vanaf 27 november verkrijgbaar voor Є 26,- bij uitgever Halewijn en bij de parochiesecretariaten in Twello en Apeldoorn.

Bestellen via r.dashorst@franciscusparochie.com