Gezocht: creatieve vrijwilligers voor sociale media

13 maart 2024

Onze parochie is actief op Facebook en Instagram. Dat is heel belangrijk, omdat je via sociale media weer andere groepen mensen bereikt dan via je website, nieuwsbrief of parochieblad. Alleen mag er nog wel wat meer leven in de brouwerij komen. Dus, ben jij actief op sociale media en lijkt het je leuk om een paar keer per week ook iets namens onze parochie te posten? Dan zoeken we jouw hulp!

Concreet… Op Instagram zijn we niet heel actief en dat willen we echt veranderen. Ben jij creatief met Canva? Vind je het leuk om stories of reels te posten? En wil je de creativiteit die je hebt ook wel benutten om onze parochie wat meer in de kijker te spelen? Meld je! Er is veel vrijheid om te experimenteren, zolang je er onze parochie maar mee dient.

Op Facebook is vooral onze Apeldoornse gemeenschap al heel zichtbaar. Er verschijnen regelmatig nieuwe berichten op de pagina. Maar de pagina is er voor de hele parochie! Dus voor Facebook zoeken we mensen die het leuk vinden om af en toe nieuws uit Twello, Vaassen, Loenen, Eerbeek, Epe, De Vecht of Klarenbeek te posten. Er gebeurt ook daar immers genoeg!

Tot slot: er zijn natuurlijk meer sociale media. Er is nog X en daarnaast zijn er Bluesky, Tiktok, Youtube en dan vergeten we bijna nog Whatsapp, Signal en Telegram. Niet altijd ligt het voor de hand dat wij er als parochie iets mee moeten of kunnen. Maar als je ideeën hebt voor hoe we ook deze platforms kunnen benutten: mail of app mij vooral. Dan gaan we kijken wat mogelijk is.

Remco van Mulligen, opbouwwerker (0615414623, r.van.mulligen@franciscusparochie.com)