Gezellige start met de vormelingen

16 november 2023

Elkaar leren kennen is belangrijk als je een jaar lang met elkaar gaat optrekken om je voor te bereiden op het vormsel.
Al kwam afgelopen vrijdag de regen met bakken uit de hemel, in drie groepjes trokken we de binnenstad in met een speurtocht. Paraplu’s mee om de enveloppen met opdrachten droog te houden gingen we langs diverse locaties in Apeldoorn. Religie is overal bleek na onze speurtocht. Gebedshuizen zoals de moskee, kerken en synagoge maar ook bij de kapper aan de Kapelstraat. Na zoveel loop en speurwerk, ging de patat en broodjes hamburger er goed in. Aan het geluid te horen bij de spelletjes die ze daarna deden, concludeerden we dat onze missie ‘om met gezelligheid elkaar te leren kennen’, was geslaagd.

De zenuwen en gespannen gezichtjes bij binnenkomst, waren geheel verdwenen.

Naast de 11/12 jarige groep, starten we in december ook met een groep 13 plussers die zich gaan voorbereiden op het vormsel. Zit je op de middelbare school en wil je het vormsel doen, of denk je daar over na, sluit je dan aan.

3 december om 9.45 uur is er in het parochiehuis een kennismaking voor deze groep.
Opgeven kan bij Mariska Litjes kindenkerk@franciscusparochie.com

Deze groep zal samen met de 11/12 jarige op 1 juni 16.30 uur het vormsel doen. Kardinaal Eijk is de vormheer.