Geloofsopvoeding

25 januari 2024

Mijn kind met het geloof opvoeden, vinden we best een uitdaging”, krijg ik vaak te horen gesprekken met ouders.
En “scholen doen er ook niet zoveel meer zoveel aan tegenwoordig” komt ook regelmatig voorbij.

Daarom een aantal ideeën om met uw kinderen over geloof en de Bijbelverhalen te praten:
Het naar de kerk gaan, bezoek aan de kinderdienst of meespeelviering kunnen helpen om door te praten over het vertelde verhaal of het gesprek dat daar gevoerd is. Kinderbijbels zijn er in overvloed en zijn leuk om samen te lezen of voor te lezen.
Op websites zijn diverse bijbels te vinden. Katholieke uitgevers zoals Adveniat en Berne Heeswijk verkopen Bijbels en boekjes over geloofsopvoeding. Beidde (online) boekhandels gaan helaas binnenkort stoppen of worden overgenomen.

In Apeldoorn aan de Asselsestraat bij de CLC boekhandel (of in een andere plaats) biedt veel om uit te kiezen. Ondanks dat de winkel Evangelisch georiënteerd is, valt er ook binnen katholieke traditie genoeg te halen.

Online is er ook van alles te vinden aan filmpjes en liedjes. Een website als www.geloventhuis.nl biedt veel ideeën.
De filmpjes van Kleine uil wordt wijs, vindt je op YouTube maar met ingang van deze week ook online te vinden op www.kleineuilwordtwijs.nl
Beide sites zijn katholiek georiënteerd. Bij onze parochie zijn geloofskoffertjes te koop voor alle leeftijden. Mocht u hierin geïnteresseerd zijn mail dan naar kindenkerk@rkapeldoorn.nl

Succes met de zoektocht!

Mariska Litjes, medewerker kindercathegese