Gebedsdienst n.a.v. 90 jarig bestaan Voorwaarts – Twello

6 juni 2024

Het zal niemand in Twello/Duistervoorde ontgaan zijn dat sportvereniging Voorwaarts dit jaar 90 jaar bestaat. Afgelopen weken zijn er op en rond de sportvelden diverse sporttoernooien en festiviteiten gehouden om dit jubileum te vieren, met een afsluitende gebedsdienst afgelopen zondag 2 juni in onze Martinus kerk. Het complex ligt aan de Kerklaan en nog geen 100 meter van onze kerk.

Van oudsher waren en zijn er nog steeds warme banden met elkaar. Immers opgericht in 1934 als een Rooms Katholieke voetbalvereniging, met toestemming van de pastoor, en sinds 1949 wordt er op de velden gesport die toen nog toebehoorden aan de Franciscusparochie. Tot in de jaren 80 werd de opening van het sportjaar ingeluid met een eucharistieviering in de kerk. De tijden zijn veranderd, de contacten wat minder, maar de verbondenheid blijft, zoals blijkt uit de gebedsdienst van 2 juni.

Pastor Hein de Jong  die een aantal jaren als pastor verbonden is geweest met onze parochie, legde daar dan ook de nadruk op. De kerk was mooi oranje versierd, er was speciaal misboekje gemaakt, en vrijwilligers van Voorwaarts hadden alles goed georganiseerd.

Voorzitter Guido Leerkes benadrukte in zijn toespraak daarom het belang van alle vrijwilligers binnen Voorwaarts, die de basis vormen van alle activiteiten, en ervoor zorgen dat met name de jeugdige sporters zorgeloos kunnen sporten.

Bestuurslid Marchell Hogeslag keek nog eens terug op 90 jaar verenigingsleven in Twello, en hoe Voorwaarts doorgroeide naar een omni-sport vereniging waar men kan voetballen, volleyballen, gymnastieken, handballen, toneelspelen en kaarten op de vaste avonden.

Het zangkoor Stem-in o.l.v. Jeroen Teelen hadden een aantal mooie passende liederen ingestudeerd, en hadden zich passen gekleed in zwarte kledij met een oranje sjaal. Vanuit de Franciscusparochie feliciteren we daarom Voorwaarts van harte met het jubileum, en hopen dat we jullie ook over 10 jaar weer kunnen verwelkomen (mag ook eerder)

Met dank aan Chantal de Boer voor de mooie foto’s