Eerste communie voorbereiding zit er bijna op

7 mei 2024

De voorbereiding van de eerste communie vindt met alle kinderen samen in Apeldoorn plaats.
De laatste voorbereidingsbijeenkomst is op 15 mei. Dan zullen we oefenen hoe het allemaal in de kerk gaat bij het doen van de eerste communie.

Het doen van de eerste communie kan in één van onze kerken in ons parochie verband. Zo kan er in Twello, Vaassen, Apeldoorn en Loenen 1e communie worden gedaan. De twee communicanten Liss Dorland en Noor van den Brink hebben op 14 april in Loenen hebben in april hun eerste communie gedaan. Zij worden nog van harte gefeliciteerd hiermee!

Op 2 juni om 10.00 uur zullen er in Vaassen kinderen 1e communie doen. In Apeldoorn zullen er op 26 mei om 11.00 uur en op 9 juni om 13.00 uur kinderen hun eerste communie doen. In Twello zijn er geen communicanten.

De vieringen zijn eucharistievieringen waarbij de liturgie van de zondag centraal staat, maar er wel feestelijke aanpassingen zijn in de viering. De kerk is versierd. De kinderen worden actief betrokken bij de viering. Ze worden feestelijk binnengehaald, er klinken kinderliedjes en ze doen mee met de voorbeden, aanreiken van de offerande.