De nieuwe Laudato staat online (En we zoeken een hoofdredacteur!)

4 juni 2024

De vrouw staat centraal in het nieuwste nummer van ons parochieblad Laudato. Zo schrijft Johan Gortworst over de rol die diverse vrouwen in Nieuw-Zeeland hebben gespeeld. Inclusief ex-premier Jacinda Ardern, die dit keer de cover siert. Anca Ellenbroek schrijft over Chiara Lubich en moeder Teresa. En onze columnist Willem Olierook laat dit keer ‘oop’ niet in gesprek gaan met zijn kleinzoon, maar met zijn kleindochter.

Daarnaast bevat dit nummer een uitgebreid interview met priester Jan Verweij, die dit jaar het vijftigste jubileum van zijn wijding viert – en die wijding vond plaats in de Martinuskerk in Duistervoorde. We nodigen jullie uit om mee te doen aan de jaarlijkse bedevaart van de martelaren van Gorcum in Brielle, op 7 juli. Op donderdag 6 juni, deze week dus, is daarover een informatie-avond. En ook staat in deze Laudato een aankondiging van een nieuw ‘synodaal gesprek’, waarbij we dit keer samen willen gaan eten, om kennis te maken met diverse religieuze bewegingen die onze kerk rijk is.

Tot slot, we zoeken voor Laudato ook een nieuwe hoofdredacteur. Dan kan Remco zich verder richten op nieuwe taken, want er is genoeg te doen in onze parochie! Het blad loopt nu goed. Ook als iemand (slechts) een deel van deze taken op zich wil nemen is dat al zeer welkom.

Kortom, lees de Laudato! Klik op deze link om naar het blad te gaan.