Daag jezelf uit in de 40 dagen tijd! Week 6

30 maart 2023

Kijk eens wat een drukte, wie komt daar aan?
Een koning op een ezel die naar Jeruzalem wil gaan
Hosanna, hosanna gezegend is Hij
De zoon van David maakt ons blij

Op de zondag vóór Pasen, vieren we de intocht van Jezus in Jeruzalem. De challenge deze week bestaat uit twee delen:

Challenge 1 – maak een mooie palmpaasstok
Bij Palmpasen hoort een mooi versierde Palmpaasstok. Wat heb je nodig?

• Houten kruis (gemaakt van twee latten of rechte takken van 40 en 60 à 70 cm lang)
  • Stroken gekleurd crêpepapier
  • Rozijnen en doppinda’s, waar je met naald en draad een slinger van maakt
  • Bloemen
  • Een citroen of sinaasappel
  • Een ei (mag echt, maar chocolade mag natuurlijk ook)
  • Broodhaantje

Versier de stok met de stroken papier, slingers en bloemen. Maak het ei en de zure vrucht vast aan de stok en zet het broodhaantje bovenop! Klaar!
Wacht! Je mist nog een belangrijk onderdeel! Een takje van de buxus maakt het helemaal af. Maar hoe kom je daaraan?

Vier Palmpasen met ons mee in de kerk en krijg daar je laatste onderdeel voor je Palmpaasstok. De vieringen zijn op zondag 2 april om 9.00u in Twello en om 11.00u in Apeldoorn. Neem je Palmpaasstok mee in de processie en laat iedereen zien hoe mooi deze geworden is! Je krijgt daar een palmtakje om aan je stok vast te maken.

Challenge 2 – geef je Palmpaasstok weg
Ken je iemand die wel een steuntje in de rug kan gebruiken? Iemand die al langer ziek is of misschien eenzaam is? Ga langs en breng je Palmpaasstok. Geef dan ook een extra palmtakje, dat geeft een heel jaar net een beetje extra steun.

Challenge voor ouders
Bij Palmpasen horen broodhaantjes. De challenge deze week is om je eigen broodhaantjes te bakken. Wat heb je nodig? Een goed recept! Klik hier. Deze haantjes lukken zeker weten.

Kinderkruisweg
Op Goede Vrijdag is in Apeldoorn een speciale kinderkruisweg om 11.00u ’s ochtends. Neem je een bloem mee? Die gebruiken we als we langs de staties lopen.
In Twello start de Kruisweg om 15.00u en ook hierbij zijn alle kinderen van harte welkom.

Klik hier voor een overzicht van alle vieringen in de Goede Week.
sintfranciscusparochie.com/kind-en-kerk-in-de-goede-week/

Leestip
Deze week lezen we:
Pasen Stap voor Stap van Jack Visker & Els van Egeraat. Een echte aanrader om samen op Goede Vrijdag te lezen.

Maak een foto van je Palmpaasstok en mail die naar kindenkerk@rkapeldoorn.nl. We kunnen niet wachten om het eindresultaat te zien.