Daag jezelf uit in de 40 dagen tijd! Week 2

1 maart 2023

Dank U voor deze nieuwe morgen
Dank U voor deze nieuwe dag
Dank U dat ik met al mijn zorgen
Bij U komen mag

Heb jij wel eens een pech dag? Zo’n dag dat alles tegen zit? Fietsband lek, gestruikeld over je losse veters, gymtas vergeten, regenbui op je kop. Je kent het wel. Zo’n dag dat niks goed lijkt te gaan. Je zou er chagrijnig van worden.

Maar wacht, we hebben een oplossing, waardoor je je zeker beter gaat voelen! Wat heb je nodig?

• Een notitieboekje of een schriftje met een effen kaft
  • Kleurpotloden of stiften
  • Washi tape

Teken op de kaft een mooie tekening of plak stickers waar je blij van wordt. Versier de randen met washi tape.

Klaar? Dan komt nu de uitdaging voor deze week:

schrijf of teken elke dag drie dingen waar je dankbaar voor bent.

Dat kan alles zijn waar je blij van wordt. Je kunt dankbaar zijn voor je vrienden, je ouders of je oma en opa. Maar misschien ben jij wel dankbaar voor je hond of je konijn. Misschien ben je blij dat de zon schijnt of juist dat het nog even gesneeuwd heeft. Alles mag, het gaat om de dingen waar jij dankbaar voor bent.

Als je klaar bent met tekenen of schrijven, doe je je ogen dicht, maak je het even heel stil in jezelf en denk je aan de drie dingen waar jij die dag dank voor wil zeggen. Wedden dat je je beter voelt?

Challenge voor ouders
We dagen ook alle volwassenen uit om elke dag drie dingen op te schrijven waar je dankbaar voor bent. Deze challenge kun je samen met je kind doen of helemaal voor jezelf. Als je net als wij dol bent op mooie notitieboekjes, dan heb je misschien nog wel een leeg exemplaar ergens liggen. Maar een gewoon kladblok of een notitielijstje in je telefoon werkt natuurlijk ook. Maak het niet te moeilijk. Ga zitten, doe je ogen dicht, zoek de stilte en laat God weten waar je dankbaar voor bent. Zeker weten dat ook jij je daarna beter voelt.

Leestip
Deze week lezen we samen:
Alle wensen van de wereld  van Rian Visser & Janneke Ipenburg, een prachtig getekend boek vol kleine gedichtjes over grote en kleine, fijne én moeilijke dingen.

Je kunt je dankbaarheid ook omzetten in een mooi gebaar. Tijdens de vastenactie wordt geld ingezameld voor een woonproject in Zambia. Doe je mee? » Vastenactie 2023: Zonder huis geen leraar in Zambia (sintfranciscusparochie.com)

Veel succes deze week en wil je jouw boekje laten zien? Stuur een foto naar kindenkerk@rkapeldoorn.nl.