Christelijk Noodfonds Apeldoorn

12 oktober 2023

Als Christelijk Noodfonds Apeldoorn zijn we erg blij met uw support en financiële steun. Dankzij deze steun hebben we de afgelopen jaren honderden huishoudens binnen de gemeente Apeldoorn kunnen helpen. Binnen de aangesloten kerken en/of geloofsgemeenschappen wordt er regelmatig voor ons gecollecteerd. Wellicht is niet bij u allen bekend dat we ook goederen en witgoed innemen.

Deze 2e handsgoederen stellen we dan weer beschikbaar aan mensen die hier dringende behoefte aan hebben en onvoldoende financiële middelen hebben om dit zelf aan te kunnen schaffen. In de afgelopen tijd hebben we te maken met een sterke toename van hulpvragen voor goederen. We merken dat armoede toeneemt. Vanwege de goede samenwerking met Kringloopwinkel De Hofstad konden we tot kort hier goed in voorzien. Ondanks deze samenwerking blijkt dat de laatste tijd ook hiermee niet altijd aan de vraag kan worden voldaan, door de toename ervan.  Daarom willen we graag binnen de parochie een oproep doen voor  (2e hands) goederen en met name voor: Witgoed, in de vorm van wasmachine, koelkast/vriezer, kookplaat/fornuis,  maar ook is er veel behoefte aan (dames) fietsen.

white front-load clothes dryer

Daarnaast hebben we behoefte aan de invulling van een tweetal vacatures.
1. Iemand die fietsen kan repareren. De reparatie kan plaatsvinden in de kringloopwinkel De Hofstad of bij de reparateur thuis (in dat laatste geval worden de fietsen gebracht en gehaald). Benodigde tijd ongeveer 4 uur per twee weken.

2. Iemand die in voorkomende gevallen een diagnose kan stellen of een wasmachine nog gerepareerd kan worden en die machine eventueel zelf kan maken.

We willen u vragen om deze behoefte bij uw gemeente onder te aandacht te brengen zodat we met uw hulp zoveel mogelijk mensen kunnen blijven helpen, die dit nodig hebben.

Leden die witgoed, fietsen, meubels of anderszins beschikbaar willen stellen of meer informatie willen over de vacatures kunnen daarvoor contact opnemen met: Martin Baas, coördinator goederen

Telefoon: 0658917793 / Email: goederenbank@cnap-apeldoorn.nl

Of bellen met het algemene telefoonnummer CNAP: 0619185343
De goederen die worden aangeboden hoeven niet door de aanbieders zelf te worden getransporteerd. Deze worden door vrijwilligers van de goederenafdeling van het CNAP bij u opgehaald.