Bezoek hoogbejaarde parochianen in Eerbeek en Loenen

8 maart 2023

Net als in vele andere plaatsen hebben wij in Eerbeek en in Loenen een groep actieve parochianen die hoogbejaarde mensen uit de parochie bezoeken. Jaarlijks brengen zij mensen die 80 jaar en ouder zijn met hun verjaardag een bezoek met een bloemetje. En vaak ook nog tussendoor.

Helaas neemt het aantal bezoekers af, en er zijn geen nieuwe bezoekers te vinden.

Wij hebben daarom moeten besluiten om de begin-bezoekleeftijd te verhogen naar 85 jaar.

Dat gaat met pijn in ons hart. De bezoekers doen dit werk met hart en ziel, en krijgen er veel dankbaarheid voor terug. Maar zij hebben allen aangegeven dat zij er op dit moment geen nieuwe mensen meer bij kunnen hebben.

Mochten zich in de toekomst nieuwe bezoekers melden, dan kunnen wij altijd weer eerder nieuwe mensen aannemen.

Namens de werkgroep bezoekers 80+,

Anneke van der Werff-Verbraak