Bernard Klunder 90 jaar!

24 augustus 2023

Afgelopen zondag 20 augustus is Bernard Klunder 90 jaar geworden. Reden voor onze Kerkhof-ploeg om hem eens flink in het zonnetje te zetten tijdens het wekelijkse kerkhof onderhoud op de maandagmorgen. In alle stilte had Bertus Wolbrink een verrassing voorbereid voor Bernard. De klepel werd mooi versierd met slingers en ballonnen en om 10.00 uur mocht Bernard samen met zijn vrouw Rikie binnenkomen. Koffie en gebak stonden al klaar en Bernard werd toegesproken door Bertus, na het overhandigen van een bos bloemen voor Rikie en een fles Jägermeister voor de jarige.

Hij roemde Bernard om zijn vrolijkheid, kwajongens streken, oog voor detail, secure bijsnoei werk, en collegialiteit. Bernard heeft zijn hart op de tong en laat zijn mening dan ook horen over allerlei zaken. En kom niet aan zijn bladblazer want dan heb je een probleem. Hij werkt met veel plezier al 20 jaar lang  iedere maandagmorgen op het kerkhof, en als een geintje uitgehaald wordt is meestal Bernard er wel bij betrokken.

Onder leiding van Koos werd Bernard door alle aanwezigen toegezongen met een welverdiend “lang zal hij leven” Ondanks zijn leeftijd is Bernard nog zeer goed ter been, en kan de meeste klussen op het kerkhof probleemloos uitvoeren.

Naast dit werk mag hij nog graag fietsen, zwemmen, kaarten en tuinieren. Achter de pastorie heeft hij nog eigen groente tuintje en kan hij nog genieten van zijn 4 kinderen en 7 kleinkinderen. Kortom een fijne collega en persoon om mee te leven en te werken, en we hopen nog een lange tijd zo door te kunnen gaan.