Vredeswandeling

1 januari 2024, 15:00 uur
Locatie: Onze Lieve Vrouwekerk Apeldoorn

Nu de oorlog tussen Israël en Hamas ook een verhoging van spanningen in ons land geeft, willen wij graag in onze stad een gebaar maken van vrede. Het doel is ontmoeting en samen bouwen aan een wereld van geweldloosheid en vrede. Hiertoe beginnen wij het nieuwe jaar met de roep om vrede.

Opperrabbijn Jacobs zal aanwezig zijn bij de Vredeswandeling en een woord gaat spreken bij de Synagoge in de Paslaan. Ook de imam is uitgenodigd om te spreken bij de moskee. Bisschop Woorts zal aanwezig zijn als vertegenwoordiger van de katholieke kerk en wethouder Danny Huizer namens de gemeente Apeldoorn.

De wandeling start op 1 januari om 15.00 op het plein van de kerk aan de Hoofdstraat 18. Iedereen is uitgenodigd om hier aan deel te nemen en zo samen een gebaar van vrede te maken.