Voettocht Elisabethpad – van Eisenach naar Marburg (Duitsland)

28 juni 2023, 08:00 uur

Ter gelegenheid van het 8e eeuwfeest van Elisabeth van Thüringen werd in 2007 tussen Eisenach en Marburg een pelgrimspad geopend.

We komen langs plekken uit Elisabeths levensverhaal die ons een kijkje geven in het glooiende landschap van de deelstaten Thüringen en Hessen. Ook de geschiedenis laat hier haar sporen na: in de kerkjes zijn de voetstappen van hervormer Luther zichtbaar en het pad loopt langs de oude grens die tot 1989 West- en Oost-Duitsland van elkaar scheidde. We lopen in een prachtig verstild landschap met bossen en weidevelden, fruitbomen en beekjes. De idyllische dorpjes op de route hebben elk een eigen verhaal, bezienswaardigheid en prachtige kerk.

lees verder: Voettocht Elisabethpad – van Eisenach naar Marburg (Duitsland) | Voettochten | Reizen | Franciscaanse Beweging